G

A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    M    N    O    P    R    S    T    U    V    Z   

Galīga virkne

Virkni sauc par galīgu, ja tās locekļu skaits ir galīgs

Gadījuma notikums

Par gadījuma notikumu sauc jebkuru gadījuma mēģinājuma iznākumu kopas apakškopu.

Gadījuma mēģinājumi

Mēģinājumus vai eksperimentus, kurus izpildot vienādos apstākļos, var iegūt dažādus rezultātus, sauc par gadījuma mēģinājumiem.

Grafiskā metode (risinot vienādojumu)

Ja dots vienādojums f(x) = g(x), tad grafiskā atrisināšanas paņēmiena gaita ir šāda:

1) konstruē grafiku y = f(x);
2) tajā pašā koordinātu sistēmā konstruē grafiku y = g(x);
3) nolasa grafiku krustpunktu x koordinātas.

Ģeometriskā progresija

Virkni, kuras katru nākamo locekli iegūst iepriekšējo locekli sareizinot ar vienu un to pašu skaitli sauc par ģeometrisko progresiju. Šo skaitli sauc par ģeometriskās progresijas kvocientu q.

Tātad a2 = a1 ∙q, a3 = a2 ∙q, a4 = a3 ∙q,..., an = an−1 ∙q

Ģeometriskās progresijas vispārīgā locekļa aprēķināšanas formula an = a1 ∙qn−1

Ģeometriskās progresijas pirmo n locekļu summas aprēķināšanas formula

Ģenerālkopa

Par ģenerālkopu statistikā sauc visu to datu kopu, par kuru vēlamies uzzināt statistisko informāciju.