Erasmus+

Rīgas Valsts vācu ģimnāzija

Pieslēdzies ar
E-klase login
Latviešu valoda English language

Skolēnu grupas mobilitātes

Skolēnu grupas mobilitāte uz Hannoveri (Vācija) 16. - 20.03.2025.

Dalībnieki: 10. un 11.klašu 15 skolēni ar angļu valodu 1.sv.
Skolotāji: Dace Zunda, Inguna Serda.

Projekta “Personu mobilitātes mācību nolūkos Rīgas Valsts vācu ģimnāzijā 2024./25. mācību gadā” ietvaros 10.un 11.klašu skolēni no 16. - 20.03.2025. pilnveidoja savas svešvalodu prasmes Hannoverē Vācijā.

Projekta mērķis bija:

  • pilnveidot angļu valodas prasmes, attīstīt komunikācijas un sociālās kompetences multikulturālā vidē;
  • gūt starpkultūru pieredzi, darbojoties grupās kopā ar dažādu valstu jauniešiem.

RVVĢ 15 jaunieši katru dienu partnerorganizācijā Tellkampfschule Hannover kopā ar skolēniem no Spānijas, Zviedrijas, Polijas, Nīderlandes, Francijas un Vācijas piedalījās mācību nodarbībās, izzinot tēmas par mākslu, sportu, dejām, politiku, arhitektūru, vēsturi, dabaszinātnēm, kā arī dzīvi Eiropas Savienībā, attīstot komunikācijas un sociālās prasmes, gūstot starpkultūru pieredzi un iepazīstot iespējamās nākotnes karjeras iespējas. Skolēni darbojās jauktās grupās, pētot savu izvēlēto tēmu un veidojot prezentācijas noslēguma vakaram.

Nedēļu noslēdza "Eiropas vakarā", kurā katra projekta dalībvalsts rādīja priekšnesumu. RVVĢ jaunieši dejoja tautas deju "Pankūkas" un iemācīja to arī citu valstu jauniešiem, kā arī bija sagatavojuši spēli par Latviju platformā Kahoot. Tika prezentēti arī grupu darba rezultāti.

Dzīvojot viesģimenēs, projekta dalībniekiem  bija iespēja iepazīt vācu ģimenes ikdienu un un kultūras tradīcijas, kā arī apmeklēt Hannoveres apskates objektus. Liels pārsteigums skolēniem bija arī ēšanas paradumu atšķirības.

Projekta dalībnieki devās arī mācību ekskursijā uz Volfsburgu un Phaeno zinātnes centru, kur bija iespēja pašiem veikt dažādus fizikas, bioloģijas un matemātikas eksperimentus.

Katrs jaunietis ir gandarīts par iespēju piedalīties Erasmus+ mobilitātes projekta aktivitātēs, jo ir gūta vērtīga pieredze un ieguvumu ir daudz.

Ieguvumi:

  • Papildinātas angļu valodas prasmes;
  • Nostiprinātas komunikācijas prasmes;
  • Pilnveidotas sadarbības prasmes multikulturālā vidē;
  • Spēja iziet ārpus savas komforta zonas;
  • Iegūti jauni draugi un kontakti.

Vairāk skatīt šeit: Prezentācija, Foto

Skolēnu grupas mobilitāte uz Berlīni (Vācija) 03. - 06.03.2025.

2024-1-LV01-KA121-SCH000222380

Dalībnieki: 15 skolēni (8. kl. 1. sv. vācu valoda)
Skolotāji: Daiga Gotfrīda, Arnis Šķēle

Projekta "Personu mobilitātes mācību nolūkos Rīgas Valsts vācu ģimnāzijā 2024./25. mācību gadā" ietvaros 8. klases skolēni no 03. - 06.03.2025. pilnveidoja savas svešvalodu prasmes Berlīnes Lesinga ģimnāzijā, Vācijā.

Projekta mērķis bija:

  • pilnveidot svešvalodu prasmes;
  • attīstīt komunikācijas un sociālās kompetences;
  • gūt starpkultūru pieredzi;
  • iepazīt Berlīnes vēsturi, tradīcijas un ikdienu;
  • veicināt uz nākotni vērstu domāšanu;
  • izveidot spēli "Lettisch-Deutsches Europa-Memory".

3. martā Berlīnes lidostā RVVĢ skolēnu grupu sagaidīja vācu skolēni un divi skolotāji no Lesinga ģimnāzijas. Visi devās uz viesnīcu, kurā vācu jauniešu vecāki bija sarūpējuši brokastis. Pēc kopīgas brokastošanas un iepazīšanās ar vācu jauniešiem, kā arī nedēļas programmas pārrunāšanas katrs kopā ar savu apmaiņas programmas partneri devās gūt pirmos iespaidus par Berlīni. Pēcpusdienā skolēni vizuālās mākslas skolotāja pavadībā devās ekskursijā pa Berlīnes pašām senākajām vietām un viņiem bija jāveic interesants radošs uzdevums, kas bija jāizpilda kopā ar savu vācu partneri – uz vēsturiskās vietas fona bija jāuzņem fotogrāfijas ar mazām cilvēku figūriņām, ko skolotājs skolēniem izdalīja. Foto var apskatīt prezentācijā (15.slaids)

Šo piecu dienu laikā kopā ar vācu partneriem skolēni piedalījās dažādās mācību stundās Lesinga ģimnāzijā, piemēram vācu un franču valodā, ķīmijā, ģeogrāfijā un citās. Kopā apmeklēja slavenākos apskates objektus – Berlīnes televīzijas torni, no kura pavērās brīnišķīgs skats uz Berlīni no 203 metru augstuma, Brandenburgas vārtus, Reihstāgu, kur gids pastāstīja vairāk par Berlīnes valdību un ēkas vēsturi. Vēlāk skolēni apmeklēja Reihstāga stikla kupolu, Berlīnes muzeju, kurā apskatīja Berlīnes modeļus no dažādiem vēstures posmiem. Skolēniem bija iespēja iepazīt grafiti mākslu Berlīnē, ko gida pavadībā pētīja vienā no Berlīnes rajoniem un pēc tam paši veidoja savu grafiti kopdarbu. Projekta laikā kopā ar vācu jauniešiem viņi veidoja spēli ar atmiņas kartēm "Lettisch-Deutsches Europa-Memory". Trešdienas vakarā skolēni iepazina vācu drauga ģimeni- kopā vakariņoja, spēlēja spēles, stāstīja par Latviju un tuvāk iepazina berlīniešu ieradumus, bet atvadu vakarā skolēni viesojās Lesinga ģimnāzijai piederošajā laivu mājā.

Ieguvumi: Pilnveidotas svešvalodu, sociālās un komunikācijas prasmes un iepazīta Vācijas daudzveidīgā kultūra, vēsture, ikdienas paradumi; Iegūti jauni paziņas un draugi Berlīnē, projekts ir nostiprinājis Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas un Lesinga ģimnāzijas sadarbību; Brauciena ietvaros gan skolnieces, gan skolotāji fotogrāfijās ir iemūžinājuši Berlīnes ikdienu, tās mainīgo ainavu, skatu punktus un pat vēsturi.

Secinājumi: Erasmus+ projekts ir vērtīga pieredze, kas paplašina skolēnu redzesloku un zināšanas, uzlabo valodas prasmes un komunikācijas spējas.

Vairāk skatīt šeit: Prezentācija, Foto

Skolēnu grupas mobilitāte uz Pozoblanco (Spānija) 10. - 17.02.2025.

2024-1-LV01-KA121-SCH000222380

Dalībnieki:

  • Skolnieces: 2 skolnieces, Agija Guščina un Elza Mincenhofa (11.ES klase, 3. svešvaloda – spāņu valoda)
  • Skolotājs: Francisco Núñez Romero Olmo

Erasmus+ projekta "Personu mobilitātes mācību nolūkos Rīgas Valsts vācu ģimnāzijā 2024./25. mācību gadā" ietvaros 11. klases divas skolnieces no 10. līdz 17. februārim pilnveidoja savas svešvalodu prasmes IES Antonio María Calero vidusskolā Pozoblanco, Spānijā.

Projekta mērķi:

  • Pilnveidot spāņu valodas prasmes un komunikācijas spējas autentiskā vidē.
  • Iepazīt Spānijas izglītības sistēmu, piedaloties mācību stundās kopā ar vietējiem skolēniem.
  • Iegūt starpkultūru pieredzi, dzīvojot viesģimenēs un piedaloties ikdienas dzīvē.
  • Atklāt Spānijas kultūru, vēsturi un arhitektūru, piedaloties ekskursijās.

Mobilitātes norise

Ierodoties Pozoblanco, skolnieces sagaidīja viņu viesģimenes, kas kļuva par nozīmīgu daļu no viņu pieredzes Spānijā. Jau nākamajā dienā viņas devās uz IES Antonio María Calero, kur tās sagaidīja gan skolēni, gan skolotāji. Skolnieču stundu sarakstā bija tādas mācību stundas kā filozofija, latīņu valoda, angļu valoda, ekonomika un vēsture. Īpaši nozīmīga bija angļu valodas stunda, kurā viņas iepazīstināja spāņu skolēnus ar Latviju, tās kultūru un izglītības sistēmu.

Lai labāk izprastu Spānijas izglītības sistēmu, skolnieces tikās ar skolas direktora vietnieku un ar Erasmus+ koordinatoru, kuri sniedza ieskatu vietējās skolu sistēmas īpatnībās. Viņas pamanīja būtiskas atšķirības, salīdzinot ar Latviju, piemēram, striktāku mobilo telefonu aizliegumu stundās un atšķirīgu skolēnu un skolotāju attiecību dinamiku.

Papildus mācību procesam skolnieces iepazina arī Spānijas kultūru un vēsturi. Viņas nogaršoja šokolādi ar čurros (chocolate con churros), kas ir tradicionālas brokastis Spānijā, un devās ekskursijā pa Pozoblanco, kur apskatīja vēršu cīņu arēnu, baznīcas un vēsturiskās ēkas, piemēram, “Casa de la Viga”.

Lai vēl labāk izprastu Spānijas vēsturisko un arhitektūras mantojumu, skolnieces devās ekskursijās uz divām nozīmīgām pilsētām – Granadu un Kordobu. Granadā viņas iepazina Albaycín kvartālu, kas ir slavens ar savām baltajām ēkām un šaurajām ieliņām, un baudīja burvīgo skatu no Saint Nicolás skatspunkta. Kordobā skolnieces apmeklēja mošeju-katedrāli (Mezquita-Catedral), kas ir UNESCO Pasaules mantojuma objekts, kā arī pastaigājās pa ebreju kvartāla vēsturiskajām ielām.

Mobilitātes noslēgumā skolnieces piedalījās arī dažādās kultūras aktivitātēs, tostarp El Silo teātra un vietējās bibliotēkas apmeklējumā. Pēdējā skolas dienā viņām tika pasniegti dalības sertifikāti, un noslēgumā norisinājās kopīgs atvadu pasākums ar spāņu skolēniem un skolotājiem.

Brīvdienas skolnieces pavadīja kopā ar savām viesģimenēm, iepazīstot Spānijas ikdienas dzīvi un tradīcijas. Šī pieredze ļāva viņām praktizēt spāņu valodu neformālā vidē un iegūt jaunas perspektīvas par Spānijas dzīves ritmu un kultūras vērtībām.

Mobilitātes noslēgumā skolnieces atvadījās no savām viesģimenēm un jauniegūtajiem draugiem, lai dotos atpakaļ uz Latviju. Šī pieredze ne tikai uzlaboja viņu valodu prasmes, bet arī paplašināja viņu redzesloku, veicināja starpkultūru sapratni un sniedza neaizmirstamas atmiņas par Spānijas dzīvi un kultūru.

Vairāk skatīt šeit: Prezentācija, Video, Foto

Skolēnu grupas mobilitāte uz Berlīni (Vācija) 22. - 25.04.2024.

2023-1-LV01-KA121-SCH-000129956

Dalībnieki: 20 skolēni (8.kl. 1.sv. vācu valoda)
Skolotāji: Gabriela Ozoliņa, Santa Jansone, Kārlis Kūriņš

Projekta "Personu mobilitātes mācību nolūkos Rīgas Valsts vācu ģimnāzijā 2023./24. mācību gadā" ietvaros 8. klases skolēni no 22. - 25.04.2024. pilnveidoja savas svešvalodu prasmes Berlīnē, Vācijā.

Projekta mērķis bija

  • pilnveidot svešvalodu prasmes, attīstīt komunikācijas un sociālās kompetences multikulturālā vidē;
  • gūt starpkultūru pieredzi, iepazīstot Berlīni un tās vēsturi;
  • veidot digitālu saturu par dažādiem kultūras un vēstures aspektiem, kā arī apskates objektiem.

Berlīnes Lesinga ģimnāzijā skolēni tika sirsnīgi sagaidīti ar 5. klases skolēnu sagatavotu dziesmu.

Projekta laikā skolēni apmeklēja mācību stundas, iepazina Berlīnes ievērojamās vietas un apskates objektus tādus kā Brandenburgas vārtus, Berlīnes mūri, iepazina vācu tradīcijas un dažādas kultūras, lietoja savas vācu valodas zināšanas praksē.

Skolu un tās apkārtni - rajonu Wedding – projekta dalībnieki iepazina ar orientēšanās spēles palīdzību. Skolēni piedalījās meistarklasē "Berlin der kleinen Leute", caur kuru vairāk tika iepazīta pilsētas vēsture. Tās rezultātus var apskatīt Padlet (https://padlet.com/viola_aurich/das-berlin-der-kleinen-leute-qx1edeudoj10ywdm).

Skolēni savu apmaiņas skolēnu ģimenes iepazina kopīgās vakariņās, kas nostiprināja projekta laikā iegūtos kontaktus. Skolēni pozitīvi novērtē savu spēju pierast pie citas laika līnijas, citas valodas un vides. Nenoliedzami astotajiem brīnišķīgs piedzīvojums bija ekskursija uz Berlīnes zoodārzu, kur viņi uzņēma foto, attēloja dažādus dzīvniekus. Tas, viņuprāt, bija gan jautri, gan izzinoši, gan interesanti.

Projekta noslēgumā skolēni intervēja savus apmaiņas skolēnus par to, kādi ir mīnusi un plusi, dzīvojot Berlīnē un kādi būtu ieteikumi, ko apskatīt, tur esot. Intervijas var redzēt šeit: (https://padlet.com/viola_aurich/riga-in-berlin-typisch-berlin-d53p7eczckzfq38n). Pēc tam sekoja picu vakars, kad skolēni pirms došanās mājās pārrunāja ieguvumus un izvērtēja projekta norisi.

Ieguvumi: pilnveidotas vācu valodas prasmes, iegūti jauni draugi un starpkultūru pieredze, iepazīti dažādi Berlīnes vēstures un kultūras aspekti un apskates objekti.

Secinājums: Zināt dažādas valodas vienmēr ir noderīgi, jo dažkārt ar vienas valodas zināšanām nepietiek.

Vairāk skatīt šeit: Prezentācija, Foto

Skolēnu grupas mobilitāte uz Ksanteni (Vācija) 15. - 18.04.2024.

2023-1-LV01-KA121-SCH-000129956

Dalībnieki: 12 skolēni (8.kl. 1.sv. angļu valoda)
Skolotāji: Elīna Beča, Māris Apsītis

Projekta "Personu mobilitātes mācību nolūkos Rīgas Valsts vācu ģimnāzijā 2023./24. mācību gadā" ietvaros 8. klases skolēni no 15. - 19.04.2024. pilnveidoja savas svešvalodu prasmes Ksantenē, Vācijā.

Projekta mērķis ir sniegt daudzveidīgu izglītības pieredzi multikulturālā vidē, komunikācijas un sociālo prasmju attīstību, pilnveidot zināšanas un praktiskas iemaņas saistībā ar ilgtspēju, dabas aizsardzību un līdzsvarotas sabiedrības attīstību, kā arī apzināšanos par starpkultūru komunikāciju.

Kopā ar skolēniem no Vācijas mūsu ģimnāzisti guva vērtīgu pieredzi Ksantenes pilsētas ģimnāzijā, kur piedalījās mācību stundās un projekta aktivitātēs.

Projekta pirmajā dienā skolēniem pēc mācību stundām bija iespēja ģimnāzijas mācību virtuves telpā pusdienās kopīgi pagatavot vācu tradicionālos ēdienus un pēc tam piedalīties orientēšanās spēlē pa pilsētu. Skolēni apmeklēja arī Ksantenes arheoloģisko muzeju, kur iepazina pilsētas kultūrvēsturisko mantojumu.

Mācību ekskursijas ietvaros skolēni devās uz Eiropas Parlamentu, tur viņi varēja apskatīt EP sēžu zāli, kā arī ar interaktīvo rīku palīdzību guva ieskatu, kā darbojas Eiropas Parlaments. Pēc tam tika apmeklēts Eiropas Parlamenta apmeklētāju centrs “Parlamentarium”, kas ir Eiropā lielākais parlamentārajai darbībai veltītais centrs, kur multimediālā vidē guva zināšanas par Eiropas Savienības vēsturi un tās politiku, mērķiem saistībā ar ilgtspēju un oglekļa emisijas samazināšanu.

Skolēni devās arī uz Ķelni, kur apmeklēja Ķelnes katedrāli un varēja pārbaudīt savu izturību, kāpjot līdz katedrāles virsotnei 97 metru augstumā, veicot 533 pakāpienus.

Nedēļas izskaņā abas skolēnu grupas prezentēja projekta darbu, kur reflektēja par aktuālajām dabas piesārņojuma problēmām, analizēja projektā iepriekš paveikto saistībā ar ilgtspēju un dabas aizsardzību, pielietojot savas praktiskās iemaņas un radot informatīvus materiālus - plakātu (1.daļa, 2.daļa un 3.daļa) un video (1.daļa un 2.daļa) par plastmasas piesārņojuma ietekmi uz dabu.

Projekts deva iespēju skolēniem gūt jaunus draugus, uzlabot zināšanas gan vācu, gan angļu valodā un sniedza gandarījumu par gūto pieredzi.

Vairāk skatīt šeit: Prezentācija, Foto prezentācija