Erasmus+

Rīgas Valsts vācu ģimnāzija

Pieslēdzies ar
E-klase login
Latviešu valoda English language

Personāla mobilitātes

Pedagogu mobilitāte uz Tallinu (Igaunija) 02. - 04.04.2025.

2024-1-LV01-KA121-SCH000222380

Darba ēnošana Tallinas Kadrioru vācu ģimnāzijā

Dalībnieki:

  • direktora vietniece un matemātikas skolotāja Inga Riekstiņa
  • angļu valodas skolotājas Rudīte Timmermane un Gunta Tropa
  • sociālo zinātņu un ekonomikas skolotāja Ieva Ērgle
  • bioloģijas skolotājs Arnis Dauksts
  • fizikas skolotājs Toms Krūmiņš

No 2. līdz 4. aprīlim seši Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas pedagogi Erasmus+ projekta ietvaros piedalījās darba ēnošanas mobilitātē Kadrioru Saksa ģimnāzijā, Tallinā, Igaunijas galvaspilsētā.

Vizītes laikā pedagogi iepazinās ar Igaunijas izglītības sistēmu un apmeklēja Kadrioru muzeju, kas cieši sadarbojas ar skolu, sniedzot atbalstu mācību procesam. Viņiem bija iespēja vērot mācību stundas un iepazīt Kadrioru Saksa ģimnāzijas pedagoģisko pieeju.

Šī bija vērtīga pieredze – ne tikai gūta jauna izpratne par izglītības norisi kaimiņzemē, bet arī izveidojusies ļoti laba sadarbība, igauņu kolēģi jau tika uzņemti no 14. - 16. maijam darba ēnošanas mobilitātē ģimnāzijā un ir uzsākta nākamo projektu plānošana.

Vairāk skatīt šeit: Prezentācija, Foto

Pedagoga mobilitāte uz Ksanteni (Vācija) 28.03. - 02.04.2025.

2024-1-LV01-KA121-SCH000222380

Darba ēnošana Ksantenes pilsētas ģimnāzijā

Dalībnieks: Māris Apsītis (angļu valodas skolotājs)

Mērķis: Iegūt mācību darba pieredzi Ziemeļreinas- Vestfālenes izglītības iestādē.

Uzdevumi:

  1. Iepazīt Vācijas izglītības sistēmas specifiku;
  2. Hospitēt mācību stundas ģimnāzijā Ksantenē;
  3. Iepazīties ar klasvadības un metodiskajiem paņēmieniem;
  4. Diskutēt ar Vācijas kolēģiem par mācību digitalizācijas iespējām;
  5. Analizēt skolotāja lomu stundā.

Pedagogs vēroja vairākas mācību stundas angļu valodā, piedalījās sarunās ar skolotājiem un skolas direktoru, lai labāk izprastu Vācijas izglītības sistēmas specifiku, kā arī iepazina gan reģionam, gan valstij nozīmīgas kultūrvēsturiskas vietas un objektus. Tiekoties ar ģimnāzijas pedagogiem, tika salīdzināts, apkopots un analizēts kopīgais un atšķirīgais mācību procesa organizēšanā, vadīšanā un vērtēšanā.

Secinājumi:

  • Darba ēnošanas mobilitāte deva iespēju pilnveidot angļu valodas zināšanas, diskutējot ar vācu kolēģiem par aktualitātēm izglītībā, sabiedrībā un kultūrā.
  • Stundu vērošana, kā arī pārrunas pēc tām palīdzēja iepazīt ikdienu Vācijas izglītības iestādē, saskatīt kopīgo un atšķirīgo abu valstu izglītības sistēmā.
  • Gūtā pieredze ļauj kritiski izvērtēt savus metodiskos paņēmienus, gūt jaunas idejas un analizēt to lietošanas iespējas savā darbā.