Ciemos pie Andreja Pumpura...
Katru gadu septembrī vai oktobrī Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas 9. klašu skolēni apmeklē Andreja Pumpura muzeju Lielvārdē.
Arī šogad ar "Latvijas Skolas somas" atbalstu 9. klašu skolēni iepazina Andreja Pumpura dzīvi un literāro darbību. Skolēni ekskursijas laikā piedalījās Andreja Pumpura jaunības dienu darbu izzināšanā un, protams, iejutās arī eposa "Lāčplēsis" tēlos. Muzejā jaunieši iepazina, cik sarežģīta bija šī eposa autora bērnība un cik trūcīga bija Andreja Pumpura ģimene. Un tikai Andreja Upīša labās lasīšanas prasmes ļāva viņam uzsākt mācības skolā. Muzeja ārpusē skolēni apskatīja dižakmeni "Lāčplēša gulta". Pēc muzeja apmeklējuma jaunieši vairāk izprata dzīves apstākļus 19. gadsimtā, kā arī Andreja Pumpura devumu latviešu literatūrā.
9.c klases skolēns Emīls Krastiņš
9.a klase: "Nodarbības laikā daudz smējāmies, jo bija interesanti iejusties A. Pumpura vecāku, paša rakstnieka un eposa tēlu lomās. Izjutām mierpilnu atmosfēru, jo varējām brīvi izpaust savas emocijas, kā arī muzeja apkārtne bija iedvesmojoša. Nodarbība labāk palīdzēja izprast A. Pumpura dzīvi un notikumus, situācijas, kas viņu iedvesmoja rakstīt eposu "Lāčplēsis"."
9.b klase: "Bija jautri skatīties klases biedru izspēlēto Lāčplēša iestudējumu (Irma); - A. Pumpura muzeju bija interesanti apmeklēt, jo gide iesaistīja un ļāva iejusties dažādās ar "Lāčplēsi" saistītās lomās (Emīls); man Pumpura muzejs likās ļoti interesants, jo varēja iztēloties, kā būtu bijis būt Viņu ādā un kā veidojās eposs "Lāčplēsis". Izspēlēju Andreju Pumpuru (Viesturs)."
9.d klase: "A. Pumpura muzejs Lielvārdē ir viens no labākajiem līdz šim apmeklētajiem apskates punktiem. Klase ne tikai aktīvi piedalījās eposa "Lāčplēsis" notikumu izspēles procesā, bet to arī no sirds izbaudīja un noteikti novērtēja nodarbības vadītājas ieguldīto darbu. Tā bija lieliska iespēja gūt ieskatu A. Pumpura dzīves notikumos, eposa "Lāčplēsis" tapšanas brīžos, nodarbība bija ļoti vērtīga un patiesi interesanta. (Anna S.)"
Katras klases bilde no kreisās puse uz labo: 9.a, 9.b, 9.c, 9.d











