Jaunumu arhīvs
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025
Jan | Feb | Mar | Apr | Mai | Jun | Jul | Aug | Sep | Okt | Nov
Ciemos pie Andreja Pumpura...
Katru gadu septembrī vai oktobrī Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas 9. klašu skolēni apmeklē Andreja Pumpura muzeju Lielvārdē.
Arī šogad ar "Latvijas Skolas somas" atbalstu 9. klašu skolēni iepazina Andreja Pumpura dzīvi un literāro darbību. Skolēni ekskursijas laikā piedalījās Andreja Pumpura jaunības dienu darbu izzināšanā un, protams, iejutās arī eposa "Lāčplēsis" tēlos. Muzejā jaunieši iepazina, cik sarežģīta bija šī eposa autora bērnība un cik trūcīga bija Andreja Pumpura ģimene. Un tikai Andreja Upīša labās lasīšanas prasmes ļāva viņam uzsākt mācības skolā. Muzeja ārpusē skolēni apskatīja dižakmeni "Lāčplēša gulta". Pēc muzeja apmeklējuma jaunieši vairāk izprata dzīves apstākļus 19. gadsimtā, kā arī Andreja Pumpura devumu latviešu literatūrā.
9.c klases skolēns Emīls Krastiņš
9.a klase: "Nodarbības laikā daudz smējāmies, jo bija interesanti iejusties A. Pumpura vecāku, paša rakstnieka un eposa tēlu lomās. Izjutām mierpilnu atmosfēru, jo varējām brīvi izpaust savas emocijas, kā arī muzeja apkārtne bija iedvesmojoša. Nodarbība labāk palīdzēja izprast A. Pumpura dzīvi un notikumus, situācijas, kas viņu iedvesmoja rakstīt eposu "Lāčplēsis"."
9.b klase: "Bija jautri skatīties klases biedru izspēlēto Lāčplēša iestudējumu (Irma); - A. Pumpura muzeju bija interesanti apmeklēt, jo gide iesaistīja un ļāva iejusties dažādās ar "Lāčplēsi" saistītās lomās (Emīls); man Pumpura muzejs likās ļoti interesants, jo varēja iztēloties, kā būtu bijis būt Viņu ādā un kā veidojās eposs "Lāčplēsis". Izspēlēju Andreju Pumpuru (Viesturs)."
9.d klase: "A. Pumpura muzejs Lielvārdē ir viens no labākajiem līdz šim apmeklētajiem apskates punktiem. Klase ne tikai aktīvi piedalījās eposa "Lāčplēsis" notikumu izspēles procesā, bet to arī no sirds izbaudīja un noteikti novērtēja nodarbības vadītājas ieguldīto darbu. Tā bija lieliska iespēja gūt ieskatu A. Pumpura dzīves notikumos, eposa "Lāčplēsis" tapšanas brīžos, nodarbība bija ļoti vērtīga un patiesi interesanta. (Anna S.)"
Katras klases bilde no kreisās puse uz labo: 9.a, 9.b, 9.c, 9.d
Latvijas skolas soma
15. oktobrī 11.EU klase apmeklēja Raiņa un Aspazijas māju, kas atrodas pašā Rīgas centra sirdī, Baznīcas ielā 30, kurā mēs piedalījāmies nodarbībā "Jaunā Raiņa valoda".
Vadītāja nodarbības sākumā mūs iepazīstināja ar Raiņa daiļradi un viņa darinātajiem jaunvārdiem, kā arī iedziļinājās dažādu lugu, piemēram "Fausta", nozīmē, ietekmē un tulkojumu vēsturē.
Nodarbība bija ļoti interesanta un izglītojoša, uzzinājām daudz par jaunvārdu tapšanu, minējām to nozīmes un, protams, nedaudz izklaidējāmies grupās, tulkojot tekstus un dzeju no angļu valodas uz latviešu. Katras grupas tulkojums atšķirās no oficiālajiem tulkojumiem, tādēļ bija ļoti interesanti redzēt, cik daudz dažādos veidos tekstu var interpretēt.
Būtiski attīstījām arī grupas darba un latviešu valodas prasmes, vārdu krājumu. Nodarbības beigās varējām arī apskatīt pašu muzeju, kas ir bijusī Raiņa un Aspazijas māja, kurā viņi dzīvoja 20. gadsimta 20. gadu beigās, un tā izstādes.
Tīna Markeviča 11.EU
Sveicam skolas 8.-9.klašu vēstures olimpiādes laureātus!
1. vieta
- Ģirts Trubačs, 9.d
 - Miks Jakstevičs, 8.c
 
2. vieta
- Ance Līce, 9.a
 - Elza Villa, 8.c
 
3. vieta
- Dāvids Ivanovs, 9.d
 - Kārlis Šilskis, 8.c
 - Katrīna Kokaine, 9.c
 
Atzinība
- Mārcis Pūciņš, 9.a
 - Asnate Lepika, 8.b
 - Ērika Asare, 9.a
 - Marija Namjasenko, 9.b
 - Gustavs Terela, 8.c
 - Emīls Krastiņš, 9.c
 
Latvijas skolas soma
29.oktobrī 7.b klase projekta Latvijas skolas soma ietvaros viesojās Melngalvju namā, kur skolēniem bija iespēja iepazīt Melngalvju leģendas un dzīvesveidu, gūt ieskatu Rīgas un Melngalvju nama vēsturē, izstaigāt 14.gs. Melngalvju nama pagrabus, kā arī izkalt savu Melngalvju biedra monētu.
Pēc Melngalvju nama apmeklējuma devās uz Latvijas Nacionālo bibliotēku, kur jaunieši piedalījās orientēšanās spēlē "Latvijas kultūras kanons". Spēles dalībniekiem bija jāstaigā pa ēku, jāmeklē kultūras kanona karodziņi un jāatrod atbildes uz intriģējošiem, ar LKK vērtībām saistītiem jautājumiem.
					
					
					
					
					
					
					
					








